Web check-in Veelgestelde vragen
Geniet van een vlotte inscheping tijdens uw MSC Cruise.
Bekijk onze veelgestelde vragen hieronder voor alle informatie die u nodig hebt over het online inchecken.
Als u klaar bent om in te checken, start het proces dan hier vanuit het comfort van uw apparaat en ontvang uw E-ticket en Boarding Pass.
1. Waarom moet ik via het web inchecken?
2. Wat is het verschil tussen een E-ticket en een Boarding Pass?
Om in te schepen op onze cruises heeft u slechts één van de volgende documenten nodig: een E-ticket of Boarding Pass.
- E-ticket:
Een e-ticket is een elektronisch ticket met een overzicht van alle geboekte diensten, informatie over de route, bagagelabels en andere nuttige details voor uw MSC Cruise. - Boarding Pass:
De Boarding Pass is een online document dat alleen wordt uitgegeven aan klanten die rechtstreeks via de website boeken en via internet inchecken. Het bevat een QR-code die bij het inschepen wordt gescand.
3. Hoe kan ik mijn e-tickets of boarding pass krijgen?
Als u via onze website hebt geboekt en online hebt ingecheckt, kunt u aan het einde van het incheckproces via e-mail het E-ticket aanvragen en de Boarding Pass downloaden.
Als u via een reisagent hebt geboekt, kunt u uw tickets rechtstreeks bij uw reisagent aanvragen.
4. Wanneer moet ik de Web Check-In doen?
5. Welke gegevens moet ik invoeren in de Web Check-In?
6. Hoe maak ik de beveiligingsfoto?
7. Moet ik mijn creditcard registreren tijdens de Web Check-in?
8. Waarom zou ik mijn creditcard registreren tijdens de Web Check-in?
9. Kan ik mijn creditcardgegevens wijzigen of verwijderen nadat ik ze in Web Check-In heb ingevoerd?
10. Wat is de contactpersoon voor noodgevallen en welke gegevens moet ik hier invullen tijdens het inchecken?
11. Wat moet ik doen als ik mijn gegevens niet kan opslaan?
12. Welke informatie moet ik weten over de inschepingstijd?
MSC Cruises wijst u standaard een specifiek incheckslot toe. Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om de inschepingstijd te wijzigen als deze optie beschikbaar is en alleen door de hoofdgast. Als deze optie niet beschikbaar is, zal alleen de toegewezen aankomsttijd beschikbaar zijn. Het is dan niet mogelijk om het inchecktijdstip te wijzigen.
Let op: als u arriveert voordat uw toegewezen inchecktijd is aangebroken, kan u worden gevraagd buiten het terminalgebouw te wachten. Als u arriveert na de aangegeven inchecktijd, kan inscheping geweigerd worden.
De vertrek- en aankomsttijden van het schip die op uw ticket of in de MSC for ME app staan, zijn schattingen en kunnen afwijken van de aangegeven tijden.