Web check-in Veelgestelde vragen

Geniet van een vlotte inscheping tijdens uw MSC Cruise.
 
Bekijk onze veelgestelde vragen hieronder voor alle informatie die u nodig hebt over het online inchecken.
 
Als u klaar bent om in te checken, start het proces dan hier vanuit het comfort van uw apparaat en ontvang uw E-ticket en Boarding Pass.

1. Waarom moet ik via het web inchecken?

Het web check-in wordt gebruikt om uw persoonlijke gegevens te verzamelen, die nodig zijn om uw E-ticket en Boarding Pass uit te geven. Houd er rekening mee dat alle gasten hun gegevens moeten invoeren. Klik hier om de vereiste reisdocumenten en visa voor uw hele cruise te controleren en zorg ervoor dat u ze bij de hand hebt wanneer dat nodig is.

2. Wat is het verschil tussen een E-ticket en een Boarding Pass?

Om in te schepen op onze cruises heeft u slechts één van de volgende documenten nodig: een E-ticket of Boarding Pass.

  • E-ticket:
    Een e-ticket is een elektronisch ticket met een overzicht van alle geboekte diensten, informatie over de route, bagagelabels en andere nuttige details voor uw MSC Cruise.
  • Boarding Pass:
    De Boarding Pass is een online document dat alleen wordt uitgegeven aan klanten die rechtstreeks via de website boeken en via internet inchecken. Het bevat een QR-code die bij het inschepen wordt gescand. 

3. Hoe kan ik mijn e-tickets of boarding pass krijgen?

Als u via onze website hebt geboekt en online hebt ingecheckt, kunt u aan het einde van het incheckproces via e-mail het E-ticket aanvragen en de Boarding Pass downloaden.

Als u via een reisagent hebt geboekt, kunt u uw tickets rechtstreeks bij uw reisagent aanvragen.

 

4. Wanneer moet ik de Web Check-In doen?

Online inchecken is mogelijk vanaf 30 dagen tot 24 uur voor vertrek. We raden u aan om zo vroeg mogelijk via internet in te checken, zodat u uw E-ticket en Boarding Pass snel ontvangt.

5. Welke gegevens moet ik invoeren in de Web Check-In?

Alle velden met een sterretje (*) zijn verplicht. Als u uw postcode invoert en op “Postcode zoeken” klikt, wordt het veld “Regio en district” in uw adresgegevens automatisch ingevuld. Een beveiligingsfoto en creditcardregistratie zijn niet verplicht voor het verkrijgen van uw E-ticket of Boarding Pass. We raden ze echter wel aan om het inschepingsproces te versnellen.

6. Hoe maak ik de beveiligingsfoto?

Voor het maken van de beveiligingsfoto is een apparaat met een camera nodig, bijvoorbeeld een smartphone of laptop met een camera. De foto wordt automatisch gemaakt zodra aan alle noodzakelijke vereisten, zoals helderheid en positionering van het gezicht, is voldaan. Het is niet mogelijk om de foto lokaal te uploaden.  Als het niet mogelijk is om een foto te maken, wordt deze bij inscheping gemaakt door MSC personeel. De beveiligingsfoto wordt gebruikt voor identificatie tijdens het inschepen en ontschepen in de havens.

7. Moet ik mijn creditcard registreren tijdens de Web Check-in?

Nee, u kunt uw creditcard aan boord registreren bij de Activation Points of direct na inscheping een contant tegoed storten bij de Guest Services bij de receptie. Zorg ervoor dat uw creditcard of bankpas in het buitenland gebruikt kan worden.

8. Waarom zou ik mijn creditcard registreren tijdens de Web Check-in?

Alle aankopen aan boord worden betaald met uw persoonlijke cruisekaart. U hoeft dus geen contant geld of creditcards bij u te hebben aan boord. Als u uw creditcard al hebt geregistreerd tijdens het inchecken, hoeft u uw betaalmiddel niet aan boord te registreren.

9. Kan ik mijn creditcardgegevens wijzigen of verwijderen nadat ik ze in Web Check-In heb ingevoerd?

U kunt alleen een creditcard registreren voor uzelf of voor andere gasten die deel uitmaken van uw boeking. Eenmaal geregistreerd kunnen creditcardgegevens niet meer worden gewijzigd, gecorrigeerd of geannuleerd worden voor vertrek. Neem direct aan boord contact op met de Guest Services als u wijzigingen wilt aanbrengen.

10. Wat is de contactpersoon voor noodgevallen en welke gegevens moet ik hier invullen tijdens het inchecken?

Een contactpersoon voor noodgevallen is een persoon die u aanwijst als contactpersoon in geval van nood tijdens uw cruise; in dit gedeelte moet u de naam, achternaam en het telefoonnummer van een contactpersoon opgeven, zoals een familielid of vriend.

11. Wat moet ik doen als ik mijn gegevens niet kan opslaan?

Verander indien mogelijk het apparaat dat u gebruikt (bijvoorbeeld laptop in plaats van smartphone). Zorg ervoor dat u de nieuwste browserversie gebruikt. Verwijder indien nodig uw cookies en cache.

12. Welke informatie moet ik weten over de inschepingstijd?

MSC Cruises wijst u standaard een specifiek incheckslot toe. Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om de inschepingstijd te wijzigen als deze optie beschikbaar is en alleen door de hoofdgast. Als deze optie niet beschikbaar is, zal alleen de toegewezen aankomsttijd beschikbaar zijn. Het is dan niet mogelijk om het inchecktijdstip te wijzigen.

 

Let op: als u arriveert voordat uw toegewezen inchecktijd is aangebroken, kan u worden gevraagd buiten het terminalgebouw te wachten. Als u arriveert na de aangegeven inchecktijd, kan inscheping geweigerd worden.

De vertrek- en aankomsttijden van het schip die op uw ticket of in de MSC for ME app staan, zijn schattingen en kunnen afwijken van de aangegeven tijden.

13. Hoe kan ik mijn reservering aan een andere reservering koppelen om dezelfde dinertafel te delen?

Om een gedeeld diner met vrienden of familie aan te vragen, voert u tijdens het inchecken via internet hun boekingsnummer in bij het gedeelte Reizen met. Houd er rekening mee dat gedeeld dineren afhankelijk is van beschikbaarheid.