ONZE MEDEWERKERS
Voel de warmte van onze gastvrijheidEen echt welkom
Bij MSC Cruises is het ons doel om u een service te bieden vol warmte en vriendelijkheid. Onze trainingsprogramma's voor personeel zorgen ervoor dat we weten hoe we met de nodige respect en discretie voor onze gasten moeten zorgen. Of we u nu drankjes brengen, uw eten bereiden of eventuele vragen beantwoorden, we zullen ons best doen om behulpzaam te zijn. U zult merken dat onze medewerkers spontaan en natuurlijk zijn, zodat u kunt ontspannen en genieten van elk moment van uw vakantie, veilig in de wetenschap dat u in goede handen bent.
Comfort op de eerste plaats
• Een hoog personeelsbestand per gast zorgt voor een effectieve en hoogwaardige service aan boord
• Onze meertalige medewerkers leveren informatie in de talen die het meest worden herkend door onze gasten
• Onze probleemoplossende houding, biedt attente en snelle oplossingen voor elk verzoek
Handhaven van de hoogste normen
• Elk van onze hooggekwalificeerde kapiteins kan bogen op de ervaring van het bedrijf om onze vloot van schepen te navigeren
• Toegewijde personeelsprocedures en voortdurende opleiding van personeel
• Grondige kennismaking aan boord vindt plaats voor elk nieuw bemanningslid gedurende de eerste twee weken
• We bieden motiverende welzijnsprogramma's voor personeel, zoals de prijs voor "Werknemer van de maand"
• Gezonde, goed uitgeruste en goed opgeleide bemanning: onze bemanning ondergaat een uitgebreide screening en medische controles, is grondig opgeleid en volgt strikt de maatregelen van ons gezondheids- en veiligheidsprotocol
KAPITEINEN
Na het behalen van zijn Nautische diploma in 1988, begon kapitein Benini zijn maritieme carrière door te dienen bij de Italiaanse marine. In 1990 stapte hij over naar de cruisesector en werd hij dekofficier op zijn eerste cruiseschip.
Hij doorliep de rangen en kreeg zijn eerste commando in 2006. Van 2015 tot 2017 was hij vlootkapitein van een grote cruisemaatschappij. In februari 2024 bracht hij zijn schat aan ervaring naar MSC Cruises en werd hij kapitein.
Zijn professionele reis begon in 2002 op de MSC Melody, als Junior Deck Cadet. Na een tijdje bij MSC Medlog in Antwerpen te hebben gewerkt, ontwikkelde hij zich verder op de schepen van MSC Cruises, waar hij verschillende verantwoordelijkheden kreeg, tot de rol van veiligheidsofficier in 2012. In 2016 werd hij gepromoveerd tot Staff Captain en in 2022 was hij in Doha om het World Cup project te ondersteunen. In juli 2023 is hij gepromoveerd tot kapitein van MSC Musica.
Hij begon zijn carrière in 1997 op vrachtschepen van MSC. In 2005 stapte hij over naar de cruisemaatschappij en in 2007 werd hij bevorderd tot eerste officier voor de veiligheid aan boord. In 2012 werd hij overgeplaatst naar de hoofdkantoren om bemanningsleden te trainen in veiligheidsprocedures aan boord. Hij voelde de behoefte om terug te keren naar de cruiseschepen in 2013 en werd stafkapitein. In 2017 was hij betrokken bij het toezicht op de bouw van de nieuwe schepen in de STX-werf in Saint-Nazaire en in 2018 in Monfalcone Fincantieri van de vlaggenschipschepen MSC Meraviglia en MSC Seaview. In 2018 werd hij commandant.
Hij vervoegde MSC Cargo in 1981 aan het begin van zijn carrière als gewone zeeman op MSC Juba. Sterke prestaties zorgden voor snelle vooruitgang, waardoor hij de rang van Second Officer kreeg toen hij in 1990 naar zijn eerste passagiersschip verhuisde en in 1996, toen hij nog maar 30 jaar oud was, zijn eerste bevel als kapitein van een vrachtschip kreeg. Master Galano keerde terug naar passagiersschepen in 2005.
Kapitein Alessandro Galotto studeerde in 1977 af aan de zeevaartschool. Na zijn afstuderen begon hij zijn eerste baan aan boord van een cruiseschip als Deck Cadet.
Van hieruit beklom hij de rangen en verwierf een schat aan ervaring in vele functies. Hij behaalde zijn eerste opdracht in 1996. In januari 2024 trad hij in dienst bij MSC Cruises.
Hij begon zijn MSC-carrière als dekofficier in onze vrachtdivisie in 1996 en stapte in 1998 over naar de cruiseafdeling van de groep als derde officier. Zijn toewijding en professionaliteit werden beloond met gestaag toenemende promoties en ervaring, waardoor hij de rang van Staff Master kreeg in 2006 en in 2012 werd gepromoveerd tot Master.
Hij begon zijn MSC Cruises-carrière als tweede officier in 1992, en promoveerde tot de rang van Staff Master in 2004 en vervolgens tot Master in 2009, toen hij het bevel kreeg over zijn eerste schip bij MSC's Cargo Division. Met twee seizoenen ervaring onder zijn riem, keerde hij in 2011 terug naar MSC Cruises om Master MSC Sinfonia te beheersen.
Hij studeerde af aan het Nautisch Instituut "Luigi Rizzo" van Catania in 1984 en begon zijn carrière aan boord van petrochemische schepen in Genua. In 1988 ging hij in de cruise-industrie werken, waar hij in 2006 kapitein werd. Van 2015 tot 2017 bekleedde hij de prestigieuze rol van vlootkapitein die toezicht hield op de activiteiten van een grote cruisemaatschappij. Na dertig jaar ervaring trad hij in 2018 in dienst bij MSC Cruises en werd hij commandant van de MSC Sinfonia.
Meester Giuseppe Maresca begon zijn carrière bij MSC Cargo in 1989 als dekcadet op MSC Ilaria. Hij toonde buitengewone vaardigheid en kreeg zijn eerste bevel over een vrachtschip toen hij nog maar 34 was. Hij bekleedde deze rang acht seizoenen voordat hij in 2007 overstapte naar zijn eerste bevel over een passagiersschip, op MSC Lirica.
Meester Giuseppe Maresca begon zijn carrière bij MSC Cargo in 1989 als dekcadet op MSC Ilaria. Hij toonde buitengewone vaardigheid en kreeg zijn eerste bevel over een vrachtschip toen hij nog maar 34 was. Hij bekleedde deze rang acht seizoenen voordat hij in 2007 overstapte naar zijn eerste bevel over een passagiersschip, op MSC Lirica in China.
Kapitein Paparo ging naar het “Duca degli Abruzzi" Nautisch Instituut in Napels, en tijdens zijn zomervakanties ging hij aan boord van vrachtschepen om zijn vaardigheden te verrijken. Eenmaal afgestudeerd in 1997, begon hij te werken op veerboten als dek cadet, tot 2002 toen hij in de cruise-industrie terecht kwam. In 2008 werd hij bevorderd tot Eerste Officier, en tien jaar later bereikte hij de rol van Kapitein. Hij is zeer bedreven met de nieuwe generatie Azimuthal voortstuwings schepen, maar ook met conventionele systemen schepen. Kapitein Paparo trad in dienst bij MSC Cruises in 2022, na twintig jaar ervaring in de cruise-industrie.
Hij trad in dienst bij MSC Cargo als een ervaren Eerste Officier in 1993. Onmiddellijk opgemerkt voor zijn vaardigheden en professionalisme tijdens zijn twee seizoenen, werd hij bevorderd tot vrachtschipcommandant in 1994, en bekleedde deze positie gedurende dertien seizoenen. In 2007 kreeg hij voor het eerst het commando over een passagiersschip, de MSC Melody. Hij heeft nu zes seizoenen bij MSC Cruises gewerkt. Commandant Ciro Pinto heeft op verschillende schepen van de Lirica-klasse gewerkt. Hij stond aan het roer tijdens de reis die in 2009 door piraten werd aangevallen. Zijn vaardigheden zorgden voor de veiligheid van passagiers en bemanning.
Master Pontecorvo begon zijn carrière bij MSC Cargo in 1982 toen hij aan boord van MSC Corinna begon als dekcadet. In 1990 ging hij voor het eerst aan boord van een passagiersschip als 2e officier en van 1995 tot 2000 bekleedde hij de rang van Staff Master. In 2000 werd hij gepromoveerd tot Master in MSC Monterey en na MSC Cargo-schepen, waar hij tot 2004 bleef na in totaal 6 inschepen. In 2004 koos hij ervoor om passagiersschepen permanent te besturen en in 2010 kreeg hij het bevel over MSC Splendida. Hij heeft het bevel gevoerd over alle klassen van de MSC Cruises-vloot.
Hij begon zijn carrière bij MSC Cruises in 1994 als tweede officier, nadat hij uitgebreide ervaring had opgedaan bij een cruisemaatschappij. In 2001 werd hij bevorderd tot tweede officier aan boord van de MSC Monterey, en vervolgens tot commandant in 2005. Commandant Giacomo Romano werkt aan boord van de Musica- en Lirica-klasse schepen, en eerder op de MSC Melody.
Hij begon zijn carrière in 1999 op de vrachtschepen van MSC, terwijl hij nog studeerde aan het Nautisch Instituut in Piano di Sorrento, Italië. Sindsdien bleef hij werken voor de MSC vrachtdivisie tot hij de rang van Chief Officer bereikte. In 2010 stapte hij over naar de MSC cruisedivisie als tweede officier op de MSC Orchestra. Sindsdien vervolgde hij zijn carrière als eerste officier, veiligheidsofficier, tweede kapitein en werd vervolgens bevorderd tot kapitein op de MSC Divina in 2022.
Hij begon zijn carrière bij de receptie aan boord van een vrachtschip in 1987 en werd later tweede stuurman. In 1993 stapte hij over naar de cruisesector, aan boord van de SS Monterey als derde officier en zette zijn carrière op hetzelfde schip voort tot hij de rang van veiligheidsofficier verkreeg. Vervolgens stapte hij van 1995 tot 1997 over naar de MSCCTD naar de afdeling Veiligheid en Nieuwbouw. Hij werd in 1998 bevorderd tot stafkapitein. Van 2003 tot 2008 was hij kapitein in de Mega Yacht industrie. In 2012 keerde hij terug naar de cruise-industrie als kapitein.
Hij kwam in 1994 bij MSC als derde officier in onze Cargo Divisie. Onmiddellijk gekenmerkt door zijn ijver en professionalisme, boekte hij gestage vooruitgang met zijn overplaatsing naar de cruisevloot in 1999, zijn bevordering tot stafkapitein in 2006 en vervolgens tot commandant in 2012.
Hij begon zijn carrière als dekcadet in 1992 aan boord van de M / N Achille LAURO. In de daaropvolgende jaren werkte hij aan boord de MSC Symphony, MSC Rhapsody, MSC Melody en MSC Monterey.
Van 2003 tot 2005 volgde hij de bouwprojecten op de scheepswerf van Saint Nazaire. In 2009 werd hij gepromoveerd tot Staff Captain, en uiteindelijk Master in 2018.
Hij begon zijn zeevaartcarrière bij MSC in 1993 en klom door de rangen om in 1999 tweede officier te worden. Na een periode bij andere cruisemaatschappijen keerde hij in 2005 terug naar MSC als stafkapitein en bleef in deze rang tot 2009, toen hij promoveerde tot Master.